Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Opleidingen

Aankomende events

Er zijn geen aankomende evenementen.

Afgelopen events

Een betrokken en bevlogen team is de onmisbare sleutel voor het succes van bedrijven en organisaties. Een hoog ‘Employee Engagement’ is de snelste en meest effectieve manier om organisaties te transformeren naar hogere productiviteit en winstgevendheid en een plezierige en stimulerende cultuur.

Uit onderzoek blijkt dat slechts 9 procent van de medewerkers zich actief betrokken voelt bij de organisatie waar zij werken. Ondanks vele inspanningen van de bedrijven neemt de betrokkenheid van de medewerker amper toe.

Engage & Grow , een nieuwe bewezen aanpak, op actie gebaseerd en ontworpen om winst, toewijding en leiderschap te vergroten.

Resultaat:

1 Wat de belangrijkste ‘Sleutels voor Betrokkenheid’ zijn
2 Hoe zeer toegewijde medewerkers op hun beurt weer zorgen voor:
o Meer winst &groei
o Meer betrokkenheid met de klant
o Minder verloop & absentie
o Meer tijd voor managers & ondernemers.
o Een plezierige & energieke werkomgeving
3 Hoe je door middel van ‘groepsactivering’ medewerkers meer betrokken krijgt
4 Wat een niet-betrokken team je kost en wat een ‘engaged ‘ team je kan opleveren
5 Weet je de basis hoe je in 12 weken, in plaats van 12 maanden, je onderneming significant meer “engaged” kunt maken.

DAG 1: 10 JANUARI 2022
De eerste dag staat in het teken van het leggen van de basis voor een goede digitale (content)marketing strategie, de customer journey en doelstellingen.

– Inzicht in contentmarketing. Vragen die worden beantwoord zijn: Hoe staat het met jouw contentstrategie op dit moment? Hoe creëer je unieke en relevante content? Hoe krijg je inzicht in het herkennen van kwaliteit van content?
– Customer Journey Mapping, waarbij we een relatie leggen tussen klantreis en contentmarketing doelstellingen.
– We gaan de basis leggen voor goede digitale (content)marketing op basis van veranderend klantgedrag. We geven inzicht in hoe je contentmarketing goed kunt meten en brengen je van customer journey naar customer experience.

DAG 2: 31 JANUARI 2022
De tweede dag ontwikkel je een contentstrategie op basis van jouw Buyer Persona. Je krijgt inzicht in instrumenten die helpen met het ontwikkelen van je contentstrategie en we gaan diep in op Storytelling. Nadat je een contentstrategie hebt ontwikkeld, werk je aan je contentarchitectuur en je kernboodschap.

– Ontwikkelen van een Buyer Persona, het uitgangspunt voor het maken van je content.
– Ontwikkel zelf een contentstrategie door inzicht in tactische instrumenten.
– Een plan van aanpak voor engaging storytelling.

DAG 3: 14 FEBRUARI 2022
Tijdens deze laatste dag gaan we je contentmarketing activiteiten organiseren en je content toolbox vullen. Welke organisatorische consequenties zijn er en hoe pak je dat aan? Als afsluiter krijg je de tips & tricks mee die in de rugzak van een succesvolle content marketeer thuishoren.

– Redactionele hulpmiddelen voor contentcreatie. Deze stellen je in staat beter te plannen en meer structuur in je werk aan te brengen.
– Hoe kun je succesvol een contentmarketing activiteit opzetten, waarbij je rekening houdt met je budget en de capaciteit van je organisatie?
– Hoe stimuleer je dat anderen in je bedrijf ook content maken?
– Je krijgt slimme distributiemethoden en middelen aangereikt. Hiermee ontwikkel je een distributiestrategie waarmee het contentbereik én de levensduur van je content worden vergroot.
– Praktische hulpmiddelen. Websites en apps die je ondersteunen in het uitvoeren van je contentstrategie.
– Growthhack je contentmarketing. Een overzicht van advanced tools die jouw content succesvoller maken.

Onderwerpen:

– Inleiding lean six sigma
– Principes van Lean six sigma
– Tools
– Toepassing van de kennis middels simulatie game

Deze training gaat door bij minimaal 12 deelnemers.

Aan het einde van de training heb je de yellow belt behaald.

Je weet wat Lean Six Sigma is en hoe dit jou kan helpen meer waarde toe te voegen voor de klant door inzicht te krijgen in de processen van de klant en hoe dit te optimaliseren.
Deelname levert een officieel certificaat op.

De training NIMA C in One Day is de ideale manier om je in korte tijd te verdiepen in een aantal belangrijke thema’s binnen NIMA C. Na afloop van dit compacte programma weet je wat de voornaamste nieuwe ontwikkelingen in het werkveld zijn. En bovenal: hoe je jouw kennis hierover kunt inzetten om de concurrentiepositie te versterken van de organisatie waar je werkzaam bent. In de korte en intensieve training NIMA C in One Day onderzoeken we de impact van de snelle technologische ontwikkelingen op het marketingdenken en handelen. Op NIMA C-niveau draait het daarbij om de langere termijn, ofwel op strategisch niveau. Vragen die centraal staan:
Is het traditionele marketingplanningsproces in dit online tijdperk nog waardevol?

– Moeten we de theorie van good old Porter en good (very) old Kotler bij het oud vuil zetten?
– Mogen we de bekende leerboeken over strategische marketingplanning van Alsem of Frambach & Nijssen in de oud-papierbak gooien?
– Welke relevante nieuwe theorie is in de afgelopen jaren ontwikkeld? Hoe kunnen we die nieuwe theorie toepassen in onze beroepspraktijk?

– Je krijgt een handig overzicht van relevante nieuwe marketingtheorieën en –modellen.
– Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA C.
– Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk.
– Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist op senior-niveau.

Kortom: een waardevolle toevoeging voor je dagelijkse werkzaamheden. Wel is een kleine waarschuwing op zijn plaats: NIMA C in One Day roept zeker ook nieuwe vragen bij je op. Deze dag is daarom ook een prima voorbereiding op de volledige NIMA C Opleiding, waarin we je helpen om jouw uitdagingen op commercieel gebied om te zetten in slim strategisch marketingbeleid.

De trainer
NIMA C in One Day wordt verzorgd door William van Vessem, onze zeer ervaren NIMA C-kerndocent. Deze docent weet wat er tijdens de NIMA C Opleiding van je wordt verwacht en kan goed beoordelen of je op basis van je opleiding en ervaring een goede kans maakt het NIMA C Diploma te behalen.

HET PROGRAMMA

De volgende onderwerpen komen aan de orde:
– Hoe verklaren we het ongelofelijke succes van Nederlandse platforms als Catawiki, Adyen en Booking.com, en van Uber en AirBnB, de roemruchte voorbeelden uit Silicon Valley?
– Waarom doen zij het zoveel beter dan traditionele pipeline bedrijven als Unilever, Heineken of Philips?
– Is het Business Model Canvas een hype? Modieus geklets, of een waardevolle nieuwe manier van denken bij het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie?
– 10 jaar na uitgave van het bekende boek Blue Ocean Strategy verscheen vorig jaar van dezelfde auteurs ‘Red Ocean Taps’. Wat kunnen we hiermee?

Video: je kunt er niet meer onderuit. Of je nu bezig bent met een contentstrategie of een online campagne, met video breng je je boodschap op een andere manier bij je klant.

Maar hoe maak je nou zelf een doelgericht filmpje met je telefoon? In deze hands-on workshop ga je aan de slag met basis filmtechnieken (audio, licht,camera), leer je hoe je mooie beelden maakt en maak je kennis met handige apps om je video’s snel te bewerken. Dit kan met elke smartphone (iPhone of Android). Verder heb je niks nodig om de workshop te volgen. Alleen een portie nieuwsgierigheid en een opgeladen telefoon!

Deelnemersinformatie
Deze workshop is exclusief toegankelijk voor leden van de NVFM. Nog geen lid, maar wil je dit niet missen? Meld je dan nu hieronder aan als lid voor € 99,- gewoon lidmaatschap* en woon deze en nog 2 andere mooie bijeenkomsten bij!

De focus ligt op een succesvolle implementatie van innovaties (waaronder eHealth). Je leert eHealth succesvol te implementeren in de praktijk. Je ontdekt welke stappen er op sociaal en technisch vlak genomen moeten worden. En je leert vorm te geven aan de organisatieverandering die daarmee gepaard gaat. Daaraan gekoppeld leer je de noodzaak tot verandering over te brengen in alle lagen van de organisatie. Met als resultaat dat verandermanagement, -trajecten en -processen goed worden ingezet om de innovatie te begeleiden. Ook wordt in het programma aandacht besteed aan ‘persoonlijke ontwikkeling’ om je eigen kracht en competenties in kaart te brengen en te verbeteren. En om voor een succesvolle implementatie optimaal gebruik te maken van een gebalanceerde teamsamenstelling.

Hoe?
De masterclasses bestaan uit praktisch toepasbare theorie en casuïstiek uit de zorg. In kleine interactieve sessies met minimaal 10 en maximaal 25 collega (zorg)professionals ga je aan de slag. De masterclass omvat vijf blokken verdeeld over 9 dagen, die je als deelnemer doorloopt aan de hand van eHealth-problematiek uit je eigen organisatie. De masterclassreeks bevat onder andere drie keer twee aansluitende dagen met overnachting, diner en ontbijt.

Locatie
De masterclassreeks wordt gegeven in een prachtig gelegen Hotel Bergse Bossen op de Utrechtse Heuvelrug in het midden van Nederland (Traaij 299, 3971 GM Driebergen-Rijsenburg). Hier kun je je in alle rust volledig richten op de masterclasses. De overnachtingen zijn ook op deze locatie. Een keer vindt de bijeenkomst plaats tijdens het Health Valley Event in Nijmegen.

Voor wie?
Projectleiders, innovatiemanagers en programmamanagers bij zorgorganisaties in Nederland.

Wat levert de masterclass je op?
Je wordt specialist in de implementatie van eHealth en zorginnovaties.
Je doet diepgaande kennis op van verandermanagement en van methodieken die ingezet kunnen worden om veranderingen in te bedden in de organisatie.
Je krijgt concrete handvatten die direct toegepast kunnen worden om eHealth te implementeren in de eigen organisatie.
Je hebt geleerd aan de hand van casussen hoe je eHealth kunt implementeren
Je beschikt over een netwerk van implementatiedeskundigen om ervaringen te delen.

Data
8 en 9 april 2021 (met overnachting)
27 en 28 mei 2021 (met overnachting)
10 juni 2021
4 en 5 november (met overnachting)
25 november

Tussen het moment van behoefte aan en de aanschaf van een product of dienst zijn er veel interactiemomenten tussen klant en verkoper. Veel klanten vergelijken prijzen en ervaringen online en stappen eenvoudig over naar de concurrent. Hoe krijg én behoud je klanten?

Door klantreizen in kaart te brengen weet je meer over je doelgroep, waar ze zich online bevinden en hoe ze zich online gedragen. In deze training maak je kennis met tools en methodieken om data en inzichten te vergaren. Je leert hoe je deze informatie inzet om je dienstverlening te optimaliseren. Na het volgen van deze training weet jij waar je doelgroep zich bevindt en hoe je ze op het juiste moment bereikt.

Welk organisatie worstelt niet met Customer Experience (CX) en de moeizame organisatie brede transformatie naar meer klant- en mensgerichtheid? 7% van organisaties zijn succesvol in CX, terwijl meer dan 85% CX cruciaal vindt. Met deze masterclass begrijp je waar het mis gaat en waar jij wel het verschil kunt maken met jouw organisatie.

PROGRAMMA
Wil jij weten wat er echt toe doet zodat je zelf aan het stuur zit van meetbaar & duurzaam succes in CX? Tijdens deze masterclass leer je de zin en onzin van CX, journeys, metrics en hoe je succesvol kunt worden door CX. Dit wordt gerealiseerd door de 5 typen experience te verbinden met zeer pragmatische aanpak & wetenschappelijke basis.

de 5 typen experience (brand-, customer-, employee-, service-, en user experience)
Hoe creëer je beweging vanuit de pullstrategie en plezier i.p.v. trekken en sleuren (succesvolle change)?
Wat is de rol van leiderschap en sturing hierin?
VOOR WIE IS DEZE MASTERCLASS BEDOELD?
Je bent bekend met de termen journey, Net Promotor Score (NPS) en wilt serieus aan de slag gaan met de Customer Experience en niet alleen journeys willen mappen of meten, maar echt de organisatie als geheel in beweging willen krijgen.

WAT LEVERT DEZE MASTERCLASS JE OP?
Met deze training en de oefeningen die uitgevoerd worden krijg je inzicht waar het potentieel van jouw CX programma zich bevindt (wat ontbreekt, waar kan het sneller of beter). Tijdens deze masterclass worden ook oefeningen gedaan om het verschil daadwerkelijk te ervaren. Door de kracht van deze oefeningen te ervaren wordt men getriggerd om het zelf ook meteen toe te gaan passen.

Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Vacatures

Amgen | Franchise Lead General Medicine 

As lead for our General Medicine Franchise you set the strategy and manage the performance of an integrated team and…

GSK | Channel Deployment Manager 

To be fully equipped and maximize the digital output of our brand plans, the role of Channel Deployment Manager has been created to upskill the digital capabilities…

Bayer | Brand Manager 

Is je passie de marketing van merken in de FMCG of OTC markt van gezondheidsproducten? Kun jij insights goed vertalen…