Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Blog Post

Vacatures
10 views

Bayer | Brand Manager 

Is je passie de marketing van merken in de FMCG of OTC markt van gezondheidsproducten? Kun jij insights goed vertalen naar een succesvolle aanpak met nieuwe media en kanalen? Werk jij graag samen in teams? Word jij blij van enthousiaste en gedreven collega’s in een professionele en informele organisatie? Zoek dan niet verder, want bij Bayer Consumer Health hebben wij een leuke job voor jou!

Je komt onze divisie Consumer Health versterken waar wij de marketing en verkoop verzorgen van merken als Rennie, Supradyn, Aleve, Bepanthen, Canesten en Iberogast. Het is een uitdagende en veelzijdige job om deze en andere merken verder uit te bouwen in de dynamische en groeiende zelfzorg markt.

JOUW TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN
Als Brand Manager bij Bayer Consumer Health ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de merkstrategie en de planning en activatie voor een aantal merken in de Nederlandse markt. Jouw hoofdwerkzaamheden zijn als volgt:

  • Op basis van jouw kennis en inzichten van de markt en consumenten, stel je een jaarplan en budget op voor bestaande en nieuwe producten. Je neemt vervolgens de uitvoering van alle marketing activiteiten voor je rekening met als doel groei van de merken.
  • Met jouw ‘antenne’ voor nieuwe marktontwikkelingen op het gebied van gezondheid weet je een vakkundige vertaling te maken naar commerciële en strategische kansen voor jouw merken.


Je werkt nauw samen met je Benelux collega’s van marketing, digital & eComm activation, trade marketing, sales,  business analytics, regulatory affairs, medical, finance, logistiek en je internationale collega’s. Extern heb je natuurlijk veel contact met mediapartners, creatieve bureaus en onderzoekbureaus.

Kortom, een veelzijdige marketing positie, in een dynamische informele internationale organisatie die met verschillend A-merken bijdraagt aan de Bayer missie ‘health for all, hunger for non’, en waar ruimte is voor goede ideeën en nieuwe initiatieven.

Bayer Consumer Health is actief in de marketing en verkoop van vrij verkrijgbare gezondheidsproducten, die online en offline bij drogisterijen, apotheken en supermarkten verkocht worden. Met merken zoals Bepanthen, Aleve, Canesten, Iberogast, Supradyn en Rennie hebben we een leidende positie in de Nederlandse zelfzorgmarkt. Bijna elk gezin in Nederland heeft wel een product van Bayer Consumer Health in huis. Onze missie is om consumenten de zorg voor zichzelf en familie in eigen handen te laten nemen, en zo kleine gezondheidskwalen niet in de weg te laten staan van een onbezorgde dag. Dit doen we door consumenten & shoppers meer uitleg te geven over veel voorkomende kleine kwalen en door taboes te doorbreken. Wil jij bijdragen aan onze missie en een verschil maken voor miljoenen mensen per dag? 

JOUW PROFIEL
We maken erg graag kennis met je als je:

  • Een hbo of universitaire marketingopleiding hebt afgerond
  • Beschikt over minimaal 5-8 relevante werkervaring in de consumenten marketing, bij voorkeur van merken in de FMCG of OTC markt van gezondheidsproducten of cosmetica
  • Ervaring hebt met ontwikkelen van integrale/360 marketing campagnes (customer journey driven),
  • consumentenonderzoek, communicatie on- en offline, media-inzet/inkoop, digitale marketing activiteiten
  • Ervaring met digital brand activation en het werken met google tools zoals analytics
  • Op de hoogte bent van de laatste trends en de best practices binnen (digital) marketing
  • Analytisch, creatief en concept- en projectmatig sterk onderlegd bent
  • In staat bent inhoudelijke kennis te vertalen naar commerciële kansen
  • Ervaring hebt met het leidinggeven aan projectteams
  • De Nederlandse en Engelse taal uitstekend beheerst, in woord en geschrift. Beheersing van het Frans is mooi meegenomen.


WAT HEEFT BAYER JOU TE BIEDEN
Als moderne werkgever hechten we belang aan het welzijn van onze werknemers en helpen we hen een goede balans te vinden tussen de loopbaan en het persoonlijk leven. We bieden onze werknemers een breed scala aan carrièremogelijkheden, een moderne werkomgeving en bijpassende compensatie. Bayer-werknemers profiteren van mooie arbeidsvoorwaarden, zoals:  

  • Een aantrekkelijk salaris gebaseerd op een 40-urige werkweek
  • Parttime werk is mogelijk vanaf vier dagen per week
  • Vakantiegeld, een dertiende maand en bonus (gebaseerd op de organisatieresultaten)  
  • 34 vakantiedagen, waarvan er 5 gereserveerd zijn voor dagen dat het bedrijf gesloten is  
  • We verhuizen vanaf het najaar naar Hoofddorp; een nieuwe moderne & inspirerende werkplek
  • Je hebt de keuze om 20%, 40% of 60% thuis te werken
  • Een sterk pensioenplan en fietsleaseplan  
  • Een inspirerende werkomgeving met professionele en betrokken collega’s  
  • Een succesvolle, innovatieve organisatie met internationale carrièremogelijkheden 
  • Uitdagingen en mogelijkheden om bij te leren en jezelf verder te ontwikkelen  

    Meer weten? Kijk dan hier.

Gerelateerd nieuws