Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Blog Post

Goed, maar ook minder goed nieuws over Cannes Lions 2022 [opinie]
Creatie
Opinie
40 views

Goed, maar ook minder goed nieuws over Cannes Lions 2022 [opinie] 

Heb je je ook afgevraagd of wij nog naar Cannes zullen afreizen volgende week? Nou, dat is een goede vraag. We waren erg hoopvol aan het begin van het jaar, maar de organisatie van het festival heeft besloten om het zogenaamde PHARMA / HEALTH gedeelte van het CANNES LIONS programma te schrappen… Heel jammer.

Het gaat hier en daar nog wel over gezondheid, zorg en farma maar het is versnipperd over de week. En helaas is het voor ons niet haalbaar om een hele week in Cannes te blijven. Misschien volgend jaar…

Toch zijn we wel in Cannes aanwezig komende dagen (dat is het goede nieuws!), want buiten het festival om zijn er een paar interessante sessies die we op afstand zullen volgen. Ook online zijn er volop activiteiten en het is fascinerend om te zien wat er allemaal op de planning staat.  

Graag delen we hierbij alvast enkele thema’s die dit jaar erg HOT zijn..

  1. ‘It Pays to Be Green’  How can brands deliver on sustainability in a more authentic and impactful way?
  2. Represent the Under Represented
  3. A Renewed focus on Talent
  4. Ready player two? ( games and gamification!)
  5. Reframing Creative Effectiveness: Ideas as Investments
  6. ‘Re-imagine, Reinvent and Re-build: It’s Time for a Factory Reset’ 

Binnenkort meer hierover op Marketing in Farma!

Tot slot een opmerkelijke video:

Sexual harassment is still an issue in advertising. In 2021, research commissioned by an industry task force found that in a survey of 1,250 people, half (49%) expected sexual harassment to rise as the industry returns to office work. Nine out of 10 (89%) added that sexual harassment is an issue the industry still needs to tackle. We can easily assume unfortunately the same concerns will translate to Cannes, as this year will be the first physical festival in two years.

Een goed artikel hierover is te vinden op de website van Creative Pool.

Yvonne Massar / Public Eyes Healthcare Communications BV

Gerelateerd nieuws