Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Blog Post

Pfizer, Roche en Teva in de race voor top creativity awards op Cannes Lions Live 2021 [impressie]
Creatie
Media
218 views

Pfizer, Roche en Teva in de race voor top creativity awards op Cannes Lions Live 2021 [impressie] 

Het welbekende Cannes Lions festival vindt deze week plaats. Helaas net als veel andere bijeenkomsten dit jaar, alleen via livestreams te volgen. Het evenement biedt deze keer plaats aan zowel werk uit 2020 als 2021, nadat het vorig jaar werd geannuleerd. De meerdaagse award show is het hoogtepunt van ‘s werelds grootste festival voor de creatieve en marketingcommunicatie-, entertainment-, design- en technologie-industrie.

Elk jaar wordt het duidelijker dat technologieën als Big Data en Artificial Intelligence een opmars maken. Dit zien we ook terug als we kijken naar de winnaar binnen de categorie Pharma. Bij de Pharma Lions ging de Grand Prix naar Area 23, een FCB Health Network Company, voor het werk ‘Sick Beats’. Dit is een vest speciaal ontworpen voor patiënten met taaislijmziekte.

Het Sick Beats vest synchroniseert met een smartphone om therapeutische 40Hz-frequenties uit muziek te halen en naar de borstkas te sturen, om zo het taaislijm los te kloppen. Kinderen kunnen nieuwe 40Hz-muziek vinden en aangepaste therapeutische afspeellijsten maken voor het vest, allemaal in de Spotify-app.

In totaal waren er dit jaar 509 inzendingen. Eerlijk is eerlijk, ik had zelf wel enkele COVID gerelateerde inzendingen verwacht, maar dat viel tegen. Sowieso waren er heel weinig inzendingen van farma terug te zien op de shortlist. Onder de farmaceutische bedrijven gaat Pfizer dit jaar aan kop met maar liefst 3 bronzen Lions. Met één daarvan wonnen ze in de categorie filmcraft: animatie/visual effects voor ‘Chantix Camping’, met de geanimeerde stoppen-met-roken-cold turkey commercial.

Teva bemachtigde een gouden en een zilveren award voor de merkloze film “Hairspray” over een oudere man die kapper wordt, weer naar school gaat en het vak leert, als mantelzorger van zijn zieke vrouw. Roche’s Genentech won een zilveren Lion voor een videoserie “Bloodless Battle” voor mensen met hemofilie.

Hopelijk kunnen we er volgend jaar weer gewoon bij zijn in Cannes, en weer een live rapportage maken! Het blijft een bijzonder inspirerend event.

Yvonne Massar

Public Eyes Healthcare Communications

Gerelateerd nieuws