Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Blog Post

Vacatures
65 views

Abbvie | National Sales Manager Atopische Dermatitis 

Weet jij het beste uit een Sales Team te halen en word je enthousiast van de dynamiek binnen een launch team, waarbij je impact kan maken op het leven van patiënten? Dan is de National Sales Manager Atopische Dermatitis wellicht jouw volgende uitdaging!

Al bijna twee decennia leidt AbbVie de weg in het ontwikkelen van behandelingsopties binnen Immunologie. Atopische Dermatitis (AD) is een nieuwe indicatie binnen AbbVie Immunologie: Atopische Dermatitis (AD) is een chronische ontstekingsziekte van de huid en kenmerkt zich door hevige jeuk, roodheid en schilfering van de huid. AD wordt ook wel constitutioneel eczeem genoemd en is een veel voorkomende vorm van eczeem.  

Wij zijn er klaar voor om een nieuw product te lanceren! Jij krijgt als National Sales Manager met jouw team de verantwoordelijkheid voor de lancering van dit nieuwe product! Het product heeft de potentie om best-in-class te zijn.

Het is aan jou om het voortouw te nemen en commerciële activiteiten op nationaal niveau vorm te geven op basis van een gedegen sales plan en brand strategie. Je zult het Sales team begeleiden op zowel korte als lange termijn sales prestaties, waarbij cross functionele samenwerking cruciaal is. Dit is een nieuwe team in een lanceringsperiode met een nieuw product op een nieuwe indicatie, dat betekent dat er veel gelegenheid is om momentum op te bouwen en impact te maken!

Ben jij een ervaren Sales Manager en wil je graag werken aan het op- en uitbouwen van een team, terwijl de voorbereiding voor de lancering in volle gang is? Neem snel contact met ons op!

Je rapporteert aan de Business Unit Manager AD.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Executie van de lancering, sales performance en Brand Key Performance Indicators (KPI’s) om nationaal sales plan te behalen of te overtreffen, binnen budget.
  • Bewaken en consolideren van regionale engagement- en accountplannen resultaten om het brandplanning proces te voorzien van informatie en te anticiperen op marktbehoeften en veranderingen.
  • Optimaal gebruik maken van resources gedurende het leiden en ontwikkelen van Sales Team performance, inclusief het stellen van sales targets en incentives, het beheren van Sales Force Management systeem en KPI’s.
  • Afstemming van nationale prioriteiten, activiteiten en engagementplannen op de brand strategie, optimaliseren van het strategische momentum en het stimuleren van brand succes.
  • Proactief streven naar het invullen van de belangrijkste behoeften, verwachtingen en uitdagingen van Key Stakeholders zodat betrouwbare relaties met Key Stakeholders worden opgebouwd in win-win setting.
  • Beïnvloeden van Key Stakeholders opinie, toegewezen door brandteams (artsen die veel voorschrijven e.g.) om brand prestaties te maximaliseren.
  • Professioneel bouwen en managen van cross functionele samenwerking met Key stakeholders, een multidisciplinaire In Field Team en het zorgen voor een tijdige en kwalitatieve informatiestroom van marktinformatie naar brandteams en in-field teams om de brandstrategie en de uitvoering ervan te optimaliseren.

Qualifications

Jouw kwalificaties

  • Bachelor degree of gelijkwaardig
  • Relevante werk ervaring met bewezen succes binnen Sales Management, biotech / farmaceutisch management bij voorkeur in therapeutische gebied en ten minste één extra therapeutisch gebied
  • Bewezen en relevante commerciële ervaring in een belangrijke productlancering binnen biotech / farma
  • Bewezen staat van dienst van succesvol leiderschap, management en coaching van teams en individuen: het ontwikkelen van talent alswel het omgaan met low performance
  • Sales excellence ervaring: coach, ontwikkel en daag het team uit op basis van goede sales resultaten en accountplanning die leiden tot de juiste activiteiten
  • In staat om strategisch te denken en te plannen (werkplannen, activiteiten, tijdschema’s, doelgerichtheid) en om te zetten tot executie
  • Vermogen om sterke relaties op te bouwen met KOL’s en andere relevante stakeholders
  • Ervaring in het opereren in een matrixorganisatie / omgeving
  • Vloeiend Nederlands en Engels

Meer weten? Kijk dan hier.

Gerelateerd nieuws