“Is dat nou echt nodig?” hoor ik je denken. Laten we het anders stellen. Lees je graag lange documenten of word je liever gegrepen door een korte, bondige tekst van weinige woorden met veel inhoud? Obama was geniaal in het gebruik van een ‘message house’. En het enige dat hij te doen had was een land besturen: de Verenigde Staten. “YES WE CAN!” Of dit op een bierviltje was bedacht? Nee, dit was een zeer doordachte message op drie belangrijke pijlers gebouwd: Economie, Gezondheidszorg en Veiligheid. Obama liet in iedere staat op postcodeniveau uitzoeken welke argumenten het beste gehoor vonden bij zijn kiezers. Hij verdiepte zich in zijn publiek om de boodschap – die stond als een huis – te finetunen. Zijn message aan farma: doe de exercitie steeds opnieuw om van vaktaal mensentaal te maken. Zo bouw je je reputatie met een boodschap die jouw doelgroep raakt en onderbouwd is in een paar woorden. “Yes We Can!”
Caroline de Jongh
Public Eyes Healthcare Communications – marketing your message!
caroline@publiceyes.nl
Gerelateerd nieuws
Aanmelden Nieuwsbrief
* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen
Vacatures
Astrazeneca | Digital Brand Manager
Gaat jouw digitale hart sneller kloppen van het bedenken, zelf ontwikkelen en implementeren van vernieuwende digitale oplossingen? Als Digital Brand…
Takeda | Omnichannel Engagement Manager
In full-time for our location Hoofddrop, The Netherlands. Your tasks in detail: Develop in collaboration with local stakeholders the omnichannel…
Talentmark | Account manager Oogheelkunde
Voor een groeiende speler binnen de oogheelkunde is Talentmark op zoek naar een zelfstandige verkoper met ok ervaring. Met slechts…