Strategie

Laatste nieuws

“Minder sales maar meer samenwerking… hoe ver durf jij te gaan?”
Algemeen
264 views
Algemeen
264 views

“Minder sales maar meer samenwerking… hoe ver durf jij te gaan?”

Paula van Gelderen - april 1, 2019

Hebben farmabedrijven nog wel een salesafdeling nodig? Deze vraag werd jaren geleden al gesteld en met reden: aanscherpende wet- en regelgeving, groeiende druk op zorgaanbieders en steeds…

3 zaken waarvan Roderick den Daas hoopt dat farma marketeers ze in 2019 oppakken
Algemeen
156 views
Algemeen
156 views

3 zaken waarvan Roderick den Daas hoopt dat farma marketeers ze in 2019 oppakken

Roderick den Daas - maart 5, 2019

Natuurlijk gebeurt er veel in de farma marketing, maar marketingadviseur en -trainer Roderick den Daas, mist ook een aantal zaken. “Elk jaar weer hoop ik dat die…

Mix
Algemeen
132 views
Algemeen
132 views

Mix

Arlan van der Velden - februari 26, 2019

Laat ik het voorzichtig stellen: farma loopt niet helemaal voorop als het gaat om marketing en reclame. Oké, dat is natuurlijk niet helemaal de schuld van de…

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Algemeen
116 views
Algemeen
116 views

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Redactie - februari 19, 2019

Het gaat er vaak over: hoe houden we de zorg houdbaar in een samenleving waarin we steeds ouder worden en het aandeel werkenden door ontgroening afneemt? Gelukkig…

Waar is de creativiteit?
Algemeen
158 views
Algemeen
158 views

Waar is de creativiteit?

Redactie - februari 1, 2019

Farma marketeers hebben de neiging om achter elkaar aan te lopen als het om mediakeuze gaat. Waar is de creativiteit gebleven? Vraagt Crossmedia Nederland media-adviseur Miletson de…

(Waar) breng jij je boodschap over?
Algemeen
203 views
Algemeen
203 views

(Waar) breng jij je boodschap over?

Arlan van der Velden - november 13, 2018

Stel je eens voor, er zitten 100 specialisten in een zaal en jij kunt ze ter plekke vertellen over een recente ontwikkeling in hun vakgebied. Zou je…

Dossier Value Based Health Care (deel 1): innovatie of oude wijn in nieuwe zakken
Strategie
247 views
Strategie
247 views

Dossier Value Based Health Care (deel 1): innovatie of oude wijn in nieuwe zakken

Paula van Gelderen - november 1, 2018

Value Based Health Care (VBHC)… het is een buzz woord. Op bijeenkomsten die binnen farma georganiseerd worden en waar de hoge kosten van de gezondheidszorg op de…

Gamification is serious business
Algemeen
324 views
Algemeen
324 views

Gamification is serious business

Yvonne Massar - oktober 18, 2018

Gamification heeft veel weg van het mooi verpakken van verplichte saaie droge kost tot iets dat fun is om te doen. Sterker nog, het heeft de potentie…

2012-2018: 6 jaar touchpointflows in de praktijk en wat we ervan kunnen leren
Algemeen
332 views
Algemeen
332 views

2012-2018: 6 jaar touchpointflows in de praktijk en wat we ervan kunnen leren

Roderick den Daas - oktober 12, 2018

Een paar dagen geleden verzorgden we met NXT Pharma een incompany workshop bij een farmaceut. We doorlopen daar met zo’n 20 marketeers het hele 6C multichannel marketing…