Aanmelden Nieuwsbrief

* Zo kunt u het laatste nieuws ontvangen

Blog Post

Vacatures
16 views

Roche | Customer Engagement Chapter Lead 

Hoe stimuleer je een team om nieuwe invalshoeken te vinden? Hoe verbeter je de interactie met klanten? Hoe kom je tot nieuwe partnerships? Als Customer Engagement Chapter Lead bij Roche ben je daar dagelijks mee bezig. 

De zorg is vaak in het nieuws. Dat is logisch, want de veranderingen volgen elkaar snel op in de zorgsector. Vooral nu medicijnen, diagnostiek en genomische profilering worden gebundeld in Personalized Healthcare. Bij Roche realiseren we ons dat wij een belangrijke rol spelen in de zorgsector. Daarom transformeren ook wij als eerste farmaceutische bedrijf ter wereld naar een agile werkwijze met zelforganiserende, multidisciplinaire team. Zo kunnen we snel inspelen op veranderingen in het complexe speelveld van de gezondheidszorg. Als Customer Engagement Chapter Lead ben je samen met jouw team van Strategic Healthcare Partners voortdurend aan het leren, bewegen, evalueren en vernieuwen om de wensen van onze klanten nog beter te vervullen. 

Dit doe je

“We werken agile. Onderhand een buzzword, maar Roche heeft die lenigheid wel echt in het DNA opgenomen. Altijd klaar voor veranderende markt- en klantbehoeften. Dát verder uitbouwen past bij mij.”

Customer Engagement Chapter Lead bij Roche

Je ondersteunt jouw teamleden bij de ontwikkeling van hun hard skills én hun soft skills. Jij bent de expert. Of het nu gaat om kennisoverdracht, coachen van teamleden of het stimuleren van hun persoonlijke ontwikkeling.

  • Cultuurmaker en bewaker: je speelt een actieve rol in de cultuurverandering binnen Roche. Als het gaat om agile werken, dan ben jij het rolmodel.
  • Scherpe kijk op Customer Engagement: jouw visie in Customer Engagement telt. Daarom is het belangrijk dat je inhoudelijk up-to-date bent en alle ontwikkelingen volgt. Regelmatig organiseer je sessies om collega’s bij te praten over de laatste ontwikkelingen rondom thema’s uit jouw chapter. 
  • Ontwikkeling van teamleden: je bent verantwoordelijk voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van teamleden in jouw chapter. Dat is belangrijk want Value Based Healthcare verandert de rol van jouw team. De samenwerking met klanten en stakeholders wordt alleen maar intensiever. 
  • Resourceplanning: samen met andere chapter leads en productowners neem je geregeld de resourceplanning door. Vanzelfsprekend ondersteun je bij de werving van nieuw talent.
  • Kennisuitwisseling en netwerken: je legt voortdurend verbindingen met andere delen van de organisatie, ook internationaal. 

Dit ben je

“Ik wil bouwen aan positiviteit. Samen vooruit denken. En nee, dat is niet altijd makkelijk. Maar ik ga er graag mee aan de slag.”

Customer Engagement Chapter Lead bij Roche

Als Customer Engagement Chapter Lead ben je een enthousiaste pleitbezorger van de wensen vanuit ons uitgebreide klantenbestand, waaronder ziekenhuizen en behandelcentra. Je maakt graag het verschil binnen dit netwerk van stakeholders. Jouw uitdaging is om een unieke groep van ruim 20 zorgexperts te inspireren en mobiliseren tot een Value Added Approach. Dat gaat om onze medicijnen, maar ook om onze service, ondersteuning en oplossingen. Als Chapter Lead stel je jouw team in staat om met elkaar en samen met de klant creatieve oplossingen te bedenken om nog beter aan de wensen van de klant tegemoet te komen. 

Je bent succesvol in deze rol als je: 

  • Inspireert, omdat je energie en passie uitstraalt
  • Een sterke teambuilder bent
  • Beschikt over zakelijk inzicht – strategisch, commercieel en ondernemend denken
  • Effectief prioriteiten stelt en besluiten neemt, waarmee je anderen ondersteunt
  • Volle aandacht hebt voor Customer Engagement: de belangrijke trends volgt over het nieuwe, agile werken
  • Anderen kunt helpen om successen te behalen
  • Een team verantwoordelijkheid durft te geven, als je teamleden uitdaagt en zorgt voor duidelijke onderlinge afstemming
  • Jouw teamleden aanmoedigt om werk te maken van hun persoonlijke ontwikkeling  
  • Over het vermogen beschikt om snel kennis te vergaren en over te dragen
  • Niet bang bent om actief hulp of feedback te vragen. En om zelf feedback te geven

Dit kan je

“Mijn team laten zien dat veranderen niet eng is. Integendeel, veranderen is leerzaam en motiverend. En erg waardevol voor je eigen ontwikkeling.”

Customer Engagement Chapter Lead bij Roche

  • Je hebt een afgeronde Bachelor of Master
  • 3+ jaar ervaring met lijnmanagement binnen een dynamische resultaatgerichte organisatie. Bij voorkeur internationaal 
  • Aantoonbaar vaardig met de principes van agile werken, zoals Design Thinking en methodologie 
  • Kennis van de farmaceutische industrie en een ondernemende houding zijn essentieel
  • Je beheerst zowel Nederlands als Engels.

Dit krijg je van ons

“Ik ben trots! Trots op Roche en hoe wij als organisatie werken en innoveren. Hoe we het verschil maken in de gezondheidszorg, zowel binnen als buiten onze organisatie. En ik ben ook trots op mezelf. Op hoe ik groei door mijn werk, hoe ik blijf bewegen, blijf leren.”

Customer Engagement Chapter Lead bij Roche

  • Vanzelfsprekend marktconforme arbeidsvoorwaarden
  • Een aantrekkelijke bonus
  • Je geniet van 30,5 vakantiedagen (bij een dienstverband van 40 uur) 
  • Werk je liever parttime? Dat kan bij ons tot 80% fte

Dit is Roche

Dagelijks dragen bij Roche 80.000 medewerkers in meer dan 150 landen bij aan het verbeteren van de gezondheid en de kwaliteit van leven van mensen. Dat doen we met een breed scala aan innovatieve middelen en diensten, dit omvat de (vroege) detectie, preventie, diagnose en behandeling van ziekten. Dat maakt Roche één van de meest toonaangevende, research georiënteerd healthcare-concerns van de wereld. In Woerden houdt Roche Nederland zich exclusief bezig met geneesmiddelen.

Wil je solliciteren? Hier lees je de hele vacaturetekst.

Gerelateerd nieuws