Een innovatieve marketingstrategie ontwikkelen en deze met het crossfunctionele team op de juiste manier implementeren binnen de competitieve astma-markt? Word jij onze nieuwe Brand Manager Astma?

Krijg je energie van het analyseren van complexe data/materie? Rust je niet totdat je de winnende brandstrategie hebt bedacht? Ben je een matrixwerker die samen met collega’s het veld in gaat en regioplannen mee ontwikkelt en implementeert? Kan jij mensen enthousiasmeren en ga je een uitdaging niet uit de weg?

Bij AstraZeneca doet de Brand Manager dit allemaal en nog meer…..

Spreekt dit je aan? Lees dan verder want AstraZeneca te Den Haag zoekt naar een resultaatgerichte en energieke:

Brand Manager Astma

Fulltime (4 dagen per week is bespreekbaar)
WTC te Den Haag

Jouw uitdaging:

Als Brand Manager Astma stuur je functioneel het crossfunctionele Brand Leadership team aan en ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de strategie in de Nederlandse astma-markt.

Cruciaal hier is de intensieve samenwerking met alle beslissers en beleidsmakers in de markt, waarin jij de koers bepaalt, uitzet en samen met het team implementeert.

Wat ga je doen?

  • Je bepaalt de marketingstrategie voor zowel de 1eals de 2elijn en zet dit om in een gericht concreet operationeel plan.
  • Je bent verantwoordelijk voor de (regionale) implementatie van het operationeel plan (incl. financiële forecasting).
  • Je bent regelmatig op pad met het sales team om inzichten te verzamelen.
  • Je inspireert en leidt (functioneel) het crossfunctionele team om de ambitieuze doelstellingen te bereiken.
  • Je ondersteunt de collega’s in de sales/buitendienst door o.a. relevante materialen te (laten) ontwikkelen.
  • Je bent continu bezig te bedenken hoe de zorg voor astma-patiënten nóg beter kan en werkt dit uit in concrete, haalbare ideeën.
  • Je bouwt een netwerk op van externe experts en onderhoudt dit netwerk.

Wat vragen we van jou?

  • WO werk- en denkniveau, afgeronde WO-opleiding is een pre.
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring, het is een pré als je ook naast jouw marketingervaring andere ervaring meeneemt, zoals bijvoorbeeld in de sales.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Product-, Marketing Manager of Brand Manager.
  • Je neemt strategische marketingervaring mee, je hebt ervaring met het zelfstandig opstellen van een brand/marketingplan binnen de farma.
  • Ambitie én potentie om binnen een paar jaar door te groeien naar een andere functie in onze organisatie is een pré.
  • Zeer sterk in crossfunctioneel samenwerken en het betrekken, motiveren en inspireren van collega’s.
  • Een resultaatgerichte ‘can-do’ mentaliteit met een aanstekelijke drive tot verandering.
  • Sterke analytische en conceptuele vaardigheden.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • De kans om mee te werken aan het structureel veranderen van de manier waarop de Nederlandse stakeholders aankijken tegen de behandeling en zorg van astma.
  • Werken in een betrokken crossfunctioneel ervaren team.
  • De mogelijkheid om binnen een paar jaar door te groeien naar een managementpositie of een andere functie, afhankelijk van jouw achtergrond en ambitie.
  • Internationaal zijn er ook volop doorgroeimogelijkheden.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder een 13e maand, goede pensioenregeling, reiskostenvergoeding, minimaal 27 vakantiedagen op basis van fulltime werkweek, auto.

Onze organisatie:
AstraZeneca is een bevlogen, internationale, door innovatie-gedreven biofarmaceutische organisatie. De belangrijkste inspiratie voor het ontwikkelen van onze innovatieve geneesmiddelen is wetenschappelijk onderzoek. We hebben de passie om, in onze therapeutische gebieden (Respiratoire, Oncologische en Cardiovasculaire/Metabole aandoeningen) de behoeften van de patiënten waar te maken. Daar doen we het voor! Onze innovatieve medicijnen worden wereldwijd door miljoenen patiënten gebruikt.
Wij hebben internationaal meer dan 59.000 werknemers, verdeeld over zes werelddelen. Gezamenlijk werken we aan een doel: het verschil willen en kunnen maken voor de gezondheidszorg en in de kwaliteit van leven van onze patiënten. Onze kernwaarden zijn: ‘we follow the science’, ‘we put patients first’, ‘we play to win’, ‘we do the right thing’, ‘we are entrepreneurial’. Dat doen we in Nederland met zo’n 200 energieke collega’s, met het hoofdkantoor in het World Trade Centre Den Haag. Een nieuwe locatie met inspirerende werkruimtes om onze onderlinge samenwerking nog meer te verbeteren!

Solliciteren
Heb je nog vragen over deze vacature, dan is ons Recruitmentteam bereikbaar via info@werkenbijastrazeneca.nl of op +31(0)85 – 047 0244.

Klik hier voor de volledige vacature

AstraZeneca embraces diversity and equality of opportunity. We are committed to building an inclusive and diverse team representing all backgrounds, with as wide a range of perspectives as possible, and harnessing industry-leading skills. We believe that the more inclusive we are, the better our work will be. We welcome and consider applications to join our team from all qualified candidates, regardless of their characteristics. We comply with all applicable laws and regulations on non-discrimination in employment (and recruitment), as well as work authorisation and employment eligibility verification requirements.

Meer uit deze categorie

De ondeugende cliënt
Column
144 views
144 views

De ondeugende cliënt

Marloes Meddens-Bakker - september 6, 2019
Ik zie je…
Column
239 views
239 views

Ik zie je…

Hans Slobbe - augustus 30, 2019